söndag, juli 24, 2011

Vissa saker tänker man att dom inte kan hända. Dom inte ska hända. Och sedan händer dom ändå...

Och det blir svårt att skriva käcka, glada blogginlägg - för man tappar liksom hoppet om världen tillfälligt. Så därför vill jag bara berätta, att jag läst - om man tänker på bekymmer innan man somnar, så ger sömnen bara hälften så mycket återhämtning. Fattar ni? Tänker man på något glatt får man ut dubbelt så mycket vila, smart va!?

Så, saker som jag tänker på innan jag somnar (som får mig att le):
Dino på morgonen, i pyjamas och alldeles varm och mjuk.
Onsdagsbodycombaten där jag förvandlas från Sara till...en kvinnlig Rambo.
Färska jordgubbar direkt från landet.
Blöta Dino-pussar.
Nyöppnad Cola light, med kolsyran som kittlas i näsan när man tar första klunken.
Dino-kramar. Dom är bäst.
Dom där gröna starka grejjerna på en Subway-macka.
Att äta glass en sommarkväll istället för gröt.
Dino-pussar. (vadå, det tål att tänkas på två gånger!)
Dino...när han ropar efter mig. Eller säger hej. Eller ylar som en varg.

Och sedan fortsätter jag med att tänka på alla dom miljoner saker Dino gör varje dag som får mig att skratta. Det brukar hålla mig upptagen tills jag slumrar sött.

Och tänka sig, jag somnar alltid med ett leende.

Inga kommentarer: