onsdag, juli 13, 2011

Jag bara älskar dom där ögonblicken av icke ömsesidigt samförstånd.

Dino kämpar hårt med att dra av sig skruven varenda gång vi byter blöja. Och jag menar, han kämpar på riktigt. Den kommer inte sitta kvar där för evigt.

Jag: "DINO! Nu måste du sluta dra dig i skruven!"
Dino: Mmmm. (Och så nickar han...)
Jag: "Jag tror inte du förstår, du är praktiskt taget gjord av Mammas delar - och därför har hon en viss bestämmanderätt."
Dino: Mmm mmm. (Och så nickar han)
Jag: "Du måste respektera att skruven liksom är en investering för Mamma, och man får inte dra loss den."
Dino: Mm Mmm. (Och så nickar han, sådär klokt...)
Jag: "Skönt att vi pratade om det här...då förstår vi varandra."
Dino: Mmm Mmm.

Sedan vänder jag mig om, och sträcker mig efter en blöja. Tittar tillbaka igen, och skruven är typ halvvägs upp till taket. Suck.

Numera ska jag välja mina frågor noggrannt, "Är Mamma bäst?" och "Är Mamma söt?" är sådana som får passera.

Inga kommentarer: