torsdag, oktober 20, 2011

Nu kommer detta inlägg lite sent, men vi kan väl låtsas att ni läser det igår.

Då hände det nämligen mycket spännande, Dinos fajbjoj (farbror) fyllde år. Inte desto mindre märkvärdigt var det att Dino fyllde halvår, han vart alltså ett och ett halvt år. Sotaren kom under dagen, och även om jag uppträdde smått forcerad så gick det bra.

Men sedan förstår ju jag att ni sitter och hoppar, och ängsligt undrar hur det gick på combaten igår!

Fick hon platsen liksom?

Nä. Det fick hon inte, först vart det en sprint fram till ovan nämnda plats. Där vi båda drämde ner vattenflaskorna. "Jag var först" sa hon sedan och log - men jag har varit på den här platsen 700 gånger minst, sa jag.
"Men..."
Erfarenhet går först sa jag, med något som kan liknas ilska (på väg att slå över i gråt).
"Men..."
Du kan stå här, sa jag och pekade.
"Men Sara..." sa hon som att det var ett skämt. Och då pekade jag igen. Bredvid mig. Så hur kändes det då? Jo men lite som att jag stod upp för något, för första gången. Och lite som att jag inte mesade ur. Och som att jag kanske har en ryggrad där någonstans, eller i alla fall chans att utveckla en.

Sedan tog hon demonstrativt vattenflaskan till andra sidan rummet, och pratade inget mer med mig.

Och, då fick jag dåligt samvete istället.

Men överlag så måste jag nog säga att det gick bra. Jag fick min plats, och förlorade bara lite värdighet.

(ett och ett halvt åringen)

1 kommentar:

Sarah sa...

Fina Sara! Man skulle kunna göra värsta analysen av den här situationen men min instinktiva känsla gör mig bara irriterad på kvinnan i fråga... Ja det hamnar på en mycket låg nivå men å andra sidan så är det lika mycket grupp psykologi som det handlar om att känna av läget och att läsa andra människor, vilket är förmågor hon verkar SAKNA! Sa du inte att hon var läkare också!? Det känns sjukt skrämmande!! :p Du är GRYM Sara, och om något så ska du sträcka på dig och vara stolt tycker jag! Fortsättning följer!! Kram :)