måndag, oktober 17, 2011

VAB!

Det blir så idag. Dino är snorig, och känns lite varm - men framförallt så har han sovit som en kratta inatt. Min lille kille, som har såna fasta rutiner och haft en bra grund just för sömnen. Han backade typ ett år i helgen. Först ville han inte somna, så då var vi tillbaka till att sitta bredvid honom och med milt kärleksfullt våld hålla ner honom. Sedan vaknade han hysterisk, igen och igen och igen...

Det var inte alls min lugna trygga Dino inatt. Fast mysigt ändå, särskilt timma två till tre, när jag svamlade i nattmössan och frågade ut honom om mardrömmar. Mamma ska streetfighta dina mardrömmar om dom kommer, sa jag samtidigt som jag tänkte på kvällens träning. Sedan började jag förklara grunderna i combaten (mest för att samtalsämnena började tryta) och halvvägs in i förklaringen så drog Dino ut nappen med ett plopp - och tryckte in den i munnen på mig.

Nä nu fasen ska vi fixa det här. Jag skulle för tusan inte fixa en dag på dagis, utan att sova ordentligt - tror knappast Dino gör det heller.

Inga kommentarer: