tisdag, oktober 18, 2011

En liten utvärdering av sömnen här...

Det funkar konstigt numera, sömnen alltså. En natt var som en naturkatastrof, men sedan var den förra helt okej. Inatt var det på gång igen, Dino vägrade somna. Han kastade nappar och sängkläder. Pussades. Pratade och allmänt flamsade.

Jag försöker analysera vad det beror på. Kanske vart han övertrött. Kanske har han ont i munnen, kanske är det tänder på g? Kanske hade han magknip? Kanske hade Friskvårdskompaniet bett honom hålla mig ifrån kladdisen som stod och väntade i köket? Kanske vart det fel att jag satte mig hos honom?

Men mest troligt har han fått några hundralappar av någon biltjuv, och i gengäld lovat att hålla mig upptagen mellan 19-22. Eftersom David för tre timmar sedan sa, "kan du låsa min bil?" och jag svarade att jag skulle göra det alldeles snart när Dino somnat.

Ja. Så måste det vara...

(en inte särskilt sovandes Dino vid 23.00 piiiiip)

Inga kommentarer: