torsdag, oktober 13, 2011

En riktigt himla snabb uppdatering innan jag stänger ögonen.

(håll tillgodo med stavfelen!)

Om det finns en endaste sak i världen som jag inte fattar, är det föräldrar som hör sina barn prata - fastän dom inte gör det. Jag har varit väldigt restrektiv i vad jag klassar som språk. Och medans vissa köper vad som helst som ord tycker jag att det ska vara något han kan. På riktigt. Jag menar, om han genom att möjligt misstag hasplar ur sig "nationalencyklopedin" så tänker ju inte jag låta honom hålla svenska för nybörjare på Studiefrämjandet. Säger han "ba" så betyder kanske inte det "bankman" utan bara "ba".

Sedan tidigare så kan han ju Hej, Titta, Hej Då, Mamma, Hallå, och Nej (mycket nej, han är bra på nej!) Men nu börjar det lossna, nu har han dels sagt Dino så många gånger att det har fått passera mina restriktioner. Idag sa han även "gå in" efter att jag sagt åt Kia att gå in. Sedan sa han åt tjejen som dansar på Disney channel att "move that ass"...

Inga kommentarer: