fredag, oktober 21, 2011

Nattarbete.

Jag envisas med att säga att "vi får gå hem snart". Min kollega envisas med att säga tiden i timmar, och då känns det inte längre som att vi får gå hem snart.

Jag har kämpat hårt med att sova idag, det gick sådär. Jag sov fyra timmar, sedan steg jag upp och fick ett tuppjuck och började putsa fönster. Sedan försökte jag sova igen, men bytte gardiner istället. Sedan försökte jag sova, fast det slutade med att jag rensade bland Dinos saker. Ungefär då vart det dags att hämta Dino på dagis, men fint vart det.

Innan jobbet passade jag på att fara på Tabata. Ikväll var det mycket med vikter och skivstång. Och väldigt mycket armar, efter passet var jag så slut i armarna. I omklädningsrummet vart dom alldeles varma och stela. Och när jag skulle sminka mig, fick jag möta armarna halvvägs upp. Helst hade jag lagt mascaran på en bänk, och gnuggat ansiktet i den.

Men nu får jag snart fara hem. På riktigt.

Inga kommentarer: