onsdag, oktober 12, 2011

"när ni läser detta inlägg, kommer jag att stå och studsa på Friskvårds".

Hade jag tänkt skriva, men omständigheter...alltså jag fattade inte hur man tidsinställde inlägg.
Därför läser ni det nu, och jag står inte och studsar på Friskvårds. Jag nannar en Dino just nu.

Men det som borde ha varit ett underbart bodycombatpass...var fortfarande det. Men inte så underbart som det hade kunnat vara. Jag känner mig lite förorättad och antastad.

Det kom en liten bitch (jag vet, hårt ord, men jag finner inget annat. Jag är fan arg!) och tog min plats. När jag började bodycombat för ett år sedan stod jag längst bak (i vänstra hörnet för att vara exakt!). Utan att trampa någon på tårna, varken bildligt eller bokstavligt, har jag sakta men säkert avancerat mig framåt. Tills för ett halvår sedan, då jag slutligen fick min plats. Min. Mest för att jag är småbarnsförälder och klarar lukter bra, så okej, det var kanske inte den bästa platsen. Men den var min.

Tills nu.

Men jag antar att det var okej, hon hade ju varit där en gång tidigare. En gång!!! I måndags... Och hon var ju läkare (i mitt huvud, just nu, uttalar jag det sådär drygt som "leeeeekare") Men hon trängde sig före på min plats, som vissa trängde sig före i kön till bussen när man gick högstadiet. Moget liksom.

Jag är bättre än så, mognare. Men tills nästa vecka tänker jag dricka 4 liter vatten, inte äta något salt och "glömma" använda deodorant. Ni får själv lista ut vad som kommer att ske.

That's all I'm saying.

(ja och just ja, hela meningen med inlägget var ju att jag skulle visa mina nya bodycombat-shorts. Från GASP.)

Inga kommentarer: