torsdag, oktober 27, 2011

God morgon! Det är en god morgon!

Jag tänkte påbörja en ny tradition här hemma, att man varje ledig dag dukar upp till en ordentlig frukost! I vanliga fall äter ju Dino sin flarra i soffan, medans jag mixar en frukostsmoothie som vi kanske eller kanske inte äter tillsammans. Det beror som på om han ser den eller inte... Men idag, frukostbuffe...kanske man inte kan kalla det, men ja.

Och nog var det mysigt, Dino satt lugnt och stilla med sin leverpastejmacka medans jag sippade på en kopp te.

(Fast sedan tänkte Dino ta sin macka "to go" istället, han kanske inte var nöjd med sälllskapet? Och jag fick säga "man måste äta vid bordet" hundraelva gånger. Och då pressade han till slut in mackan i munnen. Och då gick jag för att hämta en servett. Och då stal han min macka och sprang. Och jag fick jaga ikapp honom, ungefär i höjd med Chuggington fick jag min macka igen. Och då kom han äntligen och satte sig. Men när jag släppte hökögonen från honom en sekund, tog han sina små söta kladdiga fingrar och gjorde dinoavtryck på mina byxor. Och sedan var alla utfodrade och mysfrukosten över för denna morgon.)

Idag blir det BVC 10.30. Oj vad jag ser fram emot det, NOT!

Inga kommentarer: