måndag, november 28, 2011

Denna fördömda hosta!

Jag somnade vid midnatt, och vaknade klockan 02 av en jättehostattack. Sedan avlöste dom varandra till klockan 5, då somnade jag om. Såhär har det varit många nätter nu, och på natten tänker jag alltid att jag ska ringa vårdcentralen. Men hur länge kan det hålla i sig, tänker jag sedan och på morgonen brukar det kännas överkomligt igen. Idag lessnade jag, och ringde vårdcentralen för att höra hur länge jag kan förvänta att dras med min nya, oönskade kompis.

Vissa har den där hostan i månader, blev svaret. Åh himmel vad jag bad om något för att slippa den. Jag tänkte mig kanske en natt, eller tre. Inte till januari typ! Men skönt, nu blir det Apoteket i afton.

Nu är det för övrigt ledigt igen, idag vankas det kanske lite mammafika. Och veckohandling, det är inte omöjligt att det blir lite bebissnusning. Dinos kompis Joona har ju blitt storebror, och det måste ju firas!

Inga kommentarer: