måndag, november 21, 2011

Statusen här hemma.

Det är måndag idag (tror jag...eller, jag är ganska säker). Här håller vi på att plocka fram julen, jag har just storstädat Dinos rum - nya gardiner, tvättat mattor och skurat golv. Samt plockat bort miljoner klossar. Jag älskar att få plocka fram alla julsaker, jag älskar smaklösheten! Jag tror jag är sådan egentligen, lite smaklös. Men det är bara en gång per år som det här minimalistiska får ge vika för total smaklöshet, och jag älskar det.

Förkylningen hänger kvar, för mig är det lite upp och ner. David säger att han snart känner sig kry, och Dino har åkt på en andra släng efter två dagisdagar förra veckan. Men, det gör inget. Vi är ju hemma och lediga. Dino som för övrigt ser ut som att han varit i ett krogslagsmål, när han ramlade och slog sig i sängen imorse. Men det är ingen fara, Mamma har pussat bort det.

Det pratas allt mer, men - har jag upptäckt - dom orden han kunde förut har nu fått ge vika för ett helt fantasispråk. Han pratar hela tiden, och ibland låter det som att han säger något - men för det mesta låter det som vietnamesiska.

Snön låter vänta på sig (inte som förra året)! Igår när jag kom ut från Friskvårds vart jag så glad, det snöade! Men på Villavägen regnade det istället, lite modfälld för en sekund - sedan åt jag en kludd pepparkaksdeg och det kändes bättre.
(Bild från månadsskiftet November/December förra året)

Så det här vart en alldeles svammlig och konstig uppdatering, men ändå just det - en uppdatering. Ibland glömmer jag som bort att faktiskt berätta läget, bland alla skämtsamma inlägg. Men oroa er inte, nästa inlägg kommer förmodligen handla om bh-storlekar. Ba så ni vet.

Inga kommentarer: