söndag, september 05, 2010

Dino ska bada på badhus idag.

Nu har vi haft några dagars bloggtorka. Men det händer inte alltför mycket här hemma. Vi myser - och det är mysigt. Jag stressar - och försöker lära mig att inte ta på mig alltför mycket. Det är lustigt det där - jag har aldrig stött på ett jobb jag blivit särskilt stressad av (och då jobbade jag ändå på en intensivvårdsavdelning i ett par år när jag var ung...hehe) Men att vara mamma. I torsdags hann jag vara hemma 13 minuter mellan mammafikat och hundkursen. Men, på 13 minuter hann jag ge Dino flaskan, äta själv, byta på Dino och byta kläder själv. När jag väl satt i bilen hade jag en puls på 180. Men nu ska det bort! Jag har aldrig ens haft en tendens till att vara stressad för, och ska inte starta nu. Så det så.

Idag ska vi på första babysimmet! Oboy vad jag längtar! Jag tycker verkligen om vatten själv (bortsett från att man måste visa sig i minimala kläder...) så det ska bli roligt att se om Dino gillar det. Men det tror jag.

Vi har:
Stämt stämbanden inför sången (höll på att skriva spännbanden...)
Ritat magmuskler med en gammal mascara.
Rakat spirorna.
Packat Dinos tangas, och min stringbikini.

Vi är redo. (och nej, jag ska inte ha stringbikini. Hur dum får man bli?)


Over and out.

1 kommentar:

Maria K sa...

Passa magen!! :)

Rita magrutor med mascara? Vattenfast sådan? Kanske ska ha sån när jag börjar vattengympan i höst då? Och lura i tanterna att man INTE är gravid fastän man är där.. (eftersom kravet för att få vattengympa är antingen 50+ eller gravid) ;)