onsdag, september 15, 2010

Wohoo! Jag är ung! På morgonen kommer det att ligga drivor med antirynkkrämer runt vårt hus. Because i don´t need them.

Det kallar jag ett riktigt parti. Dom inte bara ringer runt till sina tankspridda väljare, och påminner dom om att rösta. Dom smickrar dom även samtidigt. Det är skills det. Så rösta rödgrönt om ni vill känna er unga. Typ.



Och till den allvarliga sidan. Jag kan förstå hur det kan kännas tungt att gå och rösta på söndag. Jag är själv rätt så lat, och kan väl koppla ihop hur man hellre pillar lite navelludd eller petar bort den där köttbiten som fastnade i tänderna förra allhelgona. Ibland kan det kanske kännas som att man inte kan påverka hur som helst - eller att man bara inte känner sig nog insatt för att kunna göra en rättvis bedömning.
Men nu kommer en viktig påpekan. Hur du än tänker rösta på söndag, rösta. För det finns det lilla oroväckande partiet Sverigedemokraterna - och varje röst man lägger på ett annat parti. Gör en röst på dem, lite mindre värd. Så gå för guds skull och rösta.
Jag tänker göra det. För vem vet. En vacker dag kanske jag, eller Dino måste fly till ett annat land. Man vet ju aldrig hur framtiden ser ut. Hur kan vi neka människor sådant som vi kanske själv skulle kunna behöva i framtiden? Vars skulle vi ta vägen då?
Over and out.

Inga kommentarer: