lördag, september 11, 2010

Jag brukar ju inte gnälla särskilt ofta, men nu funderar jag på att börja. Jag kanske ska kalla denna del "dagens i-landsproblem"?


På hundkursen i torsdags så pratade jag med en annan hundägare. På något sätt kom vi in på Ica Maxi, och jag berättade förtroligt att deras familjeparkeringar var anledningen till varför jag skaffat barn. Nu kan ju sannhetsgraden i detta diskuteras, men vad jag vet är sant, är att jag aldrig någonsin innan jag fått barn använt en av dessa. Never ever. Han frågade mig om det var jag som hade skickat in en insändare till Norran och gnällt? Jag sa att det inte var det, och fnyste åt att folk har tid med sådant.

Men igår. När jag skulle och handla. Alla familjeparkeringar upptagna - men rakt tvärsöver finns det en parkering. Trixar in mig där, och innan jag fått ut bilbarnstolen - har det kommit minst tre gamlingar (ursäkta mig, jag menar skit-gamla människor...) som alla tar varsin bil från en familjeparkering och far.

Och då kommer jag på mig själv med att vilja skriva en insändare. För det här är MIN tid i livet att få ha en familjeparkering. Jag kommer inte och slaggar i deras säng på boendet. Jag snyltar inte till mig gratis lunch av hemtjänsten. Jag försöker varken övertyga personalen på badet eller chauffören på bussen att jag är över 65 och därmed borde få rabatt.

Så det här kan låta som ett hot. Och det är det också. Låt bli min parkering. Även om du är 120 år räknas du bara som en. Och om du - skit-gamla-person - inte lämnar min parkering ifred kommer du snart hitta mig hemma i din säng, ätandes din mat. Alternativt så ska jag ha hemtjänst också, så kan dom städa åt mig...

Ja. Så detta kanske inte är bättre än en insändare. Men what the heck. Jag tror inte Norran hade publicerat denna ändå. Eller, kanske skulle jag testa...?
Over and out.

2 kommentarer:

mialova sa...

Jag satt en gång i bilen på ICAS familjeparkering (!) och ammade innan jag skulle gå in. Jag blev precis som du SKITFÖRBANNAD. Jag hann se tre äldre herrar som alla möxade sig in i sina fina bilar och brummade därifrån...MORR!!!!!
Precis VAD är det de inte förstår???
Jag menar...jag skulle ALDRIG ens våga parkera där ens om jag hade en bilbarnstol i bilen, men var utan barn...
VARFÖR tar de sig rätten att tro att dessa platser är till för även dem??? Fasen vad arg jag var när jag satt dr, hormonstinn å allt!

Menade du att någon redan hade skickat in en insändare i Norran eller ska du göra det? Behovet finns helt klart... KRAM/Pia

Sara sa...

Precis som jag tänker. Jag hade aldrig ställt mig där, innan jag fick barn. Och nu anser jag mig privilegad som får ha bilen där. Men icke! Skönt att jag inte är ensam på att störa mig på detta :) Jag tror att det är insändare ganska ofta, om detta :) och tur är väl det! :) Kram tillbaka!