onsdag, september 15, 2010

Kan datorer ha dåliga dagar? För i så fall har våran det.

Det går så långsamt. Och egentligen vill jag inte blogga utan bilder - tycker att det blir oestetiskt (vet inte ens om det är ett ord, men jag menar "inte snyggt"). Så om jag skulle ladda upp en bild. Som jag skulle vilja. Så skulle jag förmodligen vara 46 år innan den var färdig. Till och med nu skriver den en.bokstav.i.taget.

Idag är det min fina systers födelsedag. Man kan inte tro det, för hon är en sådan som kommer vara evigt ung och snygg. Men hon blir äldre. Grattis! Jag kom att tänka på en grejj med åldrande. Jag tror på något sätt att det hör ihop med bananer. Ju yngre man är, desto äldre ska bananerna vara. När jag var liten ville jag bara äta bruna bananer. Nu gillar jag dom alldeles gula, utan bruna fläckar. Min pappa han gillar dom gröna. Så det kommer förmodligen bli så.

För utom att fundera över helt ovärdsliga ting, har vi idag:

Flyttat över Dinos säng till hans rum. Han och hans far har inte direkt samma dygnsrytm. Och även om det rent geografiskt bara var cirkus 2,4 meter - känns det i mammahjärtat som om han flyttat hemifrån. Längtar tills jag får hämta över honom till vår säng imorgon.

Varit på hundkurs. Fastän Kia bara halvskötte sig - gjorde det inget alls. Det känns som att vi har hittat igen varandra. Kia är glad här hemma igen, och klok. Hon är klok. Dino gillar henne, och Kia tycker Dino är en skojsig pajsare. Och i mattehjärtat blir jag alldeles varm när jag tänker på vilken underbar barnhund hon är.

Och haft träningsvärk. Funderar fortfarande om denna misshandel kan vara ett beställningsjobb av den jugoslaviska maffian - det kan inte bara vara mammacore...

Over and out.

Inga kommentarer: