måndag, september 06, 2010

En mindre ålderskris.

Jag kom på att när Dino blir äldre, så ska mamma hans berätta om när hon var liten. Och dom bara hade två tv-kanaler. Och hur hon minns när tv-4 kom. Herregud, det låter ju som om man levde på 1900-talet. Och det gjorde man ju. Men han har aldrig gjort det. Ja jisses. Så gammal man börjar bli.

Nu är den värsta ålderspaniken bedarrat kan ja upplysa er om att Dino älskade babysimmet. Han sprattlade. Tyvärr hade ingen en kamera med sig, men googla "flodhäst" så kan ni få er en bild av hur jag såg ut i badkläder. Men oroa er inte, jag tog en massa bilder i huvudet av Dino. Mentala bilder. Tänk hur man ska se ut när man tar mentala bilder. Man måste:

Spänna blicket på föremålet. Minst 3 sekunder.

Knipa ihop ögonen. Allt man kan. Minst lika länge.

Ser ut som om man har Tourettes.

Nu har jag banne mig tänkt ta en dusch, har längtat efter den enda sedan det var mammacore vid lunch. En dusch är väldans välbehövligt.

Over and out.

1 kommentar:

mamsen sa...

Och tänk när jag var liten fanns det inte ens TV. Nu blev jag plötsligt väääldigt gammal.
Kram från mamma