måndag, september 20, 2010

Jag hade egentligen inte tänkt skriva här. Och egentligen har jag inte tid heller.


Men sen när har det stoppat mig tidigare? Jag borde verkligen skaffa mig begrepp om tid.


Igår var en riktigt usel dag. Uslare än uslast. Urusel. Det vart stressigt med badet. Någon "lånade" Dinos fina bilhandduk utan att lämna igen den. Under tiden vi var i badet, så när vi klev upp fanns det ingen varm handduk att linda in sig i. SD blev ett riksdagsparti. Och sedan - den största personliga tragedin; jag råkade tappa Dinos snutte i toalettstolen. Det var bara en sådan dag igår. En dag, när man EN gång tappar greppet om en snutte. Eftersom man håller i sin son som kissat igenom kläderna. Och den enda gången skyndar sig toalettstolen in under.
Så inte konstigt när natten kom, att jag somnade med ett leende på läpparna. Ny dag.
(Fast det var mycket trevligt också. Dino älskade badet till exempel. Vi fick middag hos mina svärföräldrar, och min svärfar försökte plantera ideer om biobesök och stadsturer. Och nämnde bara i förbifarten att dom skulle kunna ta hand om Dino. Det är lustigt det där. Jag blir alltid orolig att lämpa över honom för mycket. Vill inte utnyttja när dom är så snälla. Men dom verkar tycka att dom får sköta för lite! Ja. Jag känner redan att tanken på ett biobesök och middag börjat gro.)
Over and out.

Inga kommentarer: