torsdag, september 30, 2010

Just hemkommen från mammafika!

Och jag är lite besviken på mig själv. Vi hade ju lovat varandra att vi skulle leta reda på lite recept och byta. Och är det något jag kan så är det enkel mat (jag kan då banne mig inte svår...). Men jag glömde det. Så nu sitter jag här istället och kollar igenom min skattgömma (typ 8 recept) och försöker besluta vilka jag ska ta med till nästa gång.


Ja. Jag tror att om jag bara var lite bättre på att laga mat, kunde detta bli en matblogg. Men. Om jag bara var lite bättre på att sjunga kunde jag ju vinna idol. Och om jag var bara lite snyggare kunde jag ju bli fotomodell i paris. Eller skaffa en nakenblogg. Men, det är bara att drömma vidare. Om, om, om...



(Min ryssröra, som mer ser ut som...kräks...)


Nä. Dags att fixa middag här hemma. Idag blir det ugnsrostad fläskfilé, med ugnsstekta potatisklyftor, svamp stekt i vitlök och en tomat och vitlöks-sås till. Till det dricker vi ett utsökt årgångsvin, med tända ljus emellan oss.


Fast egentligen blir det: Torr fläskfile eftersom den är stekt till vansinne, köpta potatisklyftor - förmodligen brända lite...hur svårt ska det vara att hålla reda på en klocka? Vi skiter i svampen. Och såsen har någon tant som heter Karin döpt till "Karins specialsås" - det hörs ju hur töntig den är. Till det dricker vi kranvatten, med tända glödlampor emellan oss. Men ja, smaklig måltid till er med.

Over and out.

1 kommentar:

Jenny sa...

Du är ju bara för gullig du! Det där blev säkert jättegott. Du skulle bara ha kommit ihåg hur man slänger ihop min goda och lätta svampsås! Men en god efterätt skulle du ju kunna slänga ihop i ett nafs! =D Tack för fikastunden i tisdags, jag hoppas att vi kan göra om det igen. SNART! Kram på dig