torsdag, augusti 04, 2011

Alla barn borde få ha goa, mysiga lår och äppelkinder, och vara täckta i gröt.



Och det gör mig så ont när jag läser om mammor som bär sina barn över öknar, för att kanske - bara kanske - kunna rädda dom. Och jag är så glad att Dino är född här, där vårat största bekymmer är att han ibland ratar burk-barn-maten och ifall det är helt vanlig fullkornsgröt så ska det vara fruktpure på.


Men det borde inte vara sådan stor skillnad.


Så, för mig var det självklart att skänka en slant, eftersom varenda mager liten unge man ser i nyheterna påminner mig om Dino. Och för någon betyder dom allt, tro mig.


Känner du samma kan du väl skänka en slant också. 50 kronor är räddningen för någon, och jag tror jag slängde mat för det dubbla när jag städade ur kylen sist. Gör då såhär:


Läkare utan gränser har en insamling tillsammans med Aftonbladet, där allting går till organisationen förutom typ 3 kr i smskostnad. Skriv TIMME i ett sms, och skicka det till 72970 - då skänker du 50 kr.

Inga kommentarer: