torsdag, augusti 11, 2011

Idag skulle jag vilja tacka Dino, min son, för en fantastisk dag.

Efter en kort sovstund till lunch, fick Dino följa med till hans mammas jobb en tväris. Mest för att jag skulle kolla till den mycket komplexa skapelsen dom kallar för schema. Det där är lite knepigt, eftersom en eftermiddag på fel vecka betyder att Dino måste åka till sin farmor och farfar, sova där - och jag lär ju inte se honom förrän någon gång på eftermiddagen - dagen efter! Inte okej. Men nu fick jag själv rota runt i det, och jag hoppas det blev bra.

Sedan drog vi på oss badbrallorna och for till Edda, fast i omvänd ordning. Vi badade, och skrattade och hade så roligt. Dino var så snygg i sina Speedos, och jag insåg att det MÅSTE inhandlas en ny bikini. Den här hade jag på vattengympan när jag var gravid, och liiiite större. För tusan, om jag lindade toapapper runt bysten innan skulle det inte bara ge mer stöd - det skulle vara snyggare.

Efter badet gjorde vi det busigaste på hela dagen, fastän det nästan var dags för middag sket vi i det. Istället köpte vi mumsigt gofika på Edda (billigt fika har dom, by the way!) och snaskade i oss. Mys. För mig var det ögonöppnare, helt plötsligt kom jag på vilken slags mamma jag vill vara! Jag vill vara en sådan som helt plötsligt bestämmer att det blir gofika istället för middag! Eller att vi skippar allt vi måste en dag och far på bio! Sådan vill jag vara...

Tillbaka till dagen, David ringde efter badet och undrade om han skulle komma upp till stan - men han var ett tag bort. Buhu sa vi, fast inte, och for till barnens hus! Och ja, förutom att vi nu ska äta godis och titta på Ernst så sammanfattar det ju som dagen bra!

Inga kommentarer: