tisdag, augusti 23, 2011

Jajaja, jag fattar - jag har svårt att ta en pik.


-Sov så gott nu Dino, Mam...
-Hejgå! säger han och vinkar.
-Ja, men Mamma skulle bara säga att hon äls...
-Hejgå! säger han och vinkar.
-Jojo, men Mamma älskar dig o...
-Hejgå! säger han och vinkar.
-Jaja, hejdå...
-Hejgå! säger han och vinkar.
-Men Mamma är bara härute, ropa o...
-Hejgå! säger han och vinkar.
-Okej.
-Hejgå! säger han och vinkar.
-MAMMAÄLSKARDIGJÄTTEMYCKETSOVGOTTHEJDÅ! säger jag det snabbaste jag kan och skyndar mig ut genom dörren.
"Hejgå" hör jag genom den stängda dörren.

Inskolningen idag gick förresten väldigt bra. Det var svårare att få ut honom från förskolan, än det var att föda ut honom den där klara aprilnatten för lite mer än ett år sedan.

Nä men allvarligt, jag var liksom tre minuter från att tillkalla en läkare med sugklocka...idag alltså...


Inga kommentarer: