måndag, augusti 15, 2011

Kvällens inlägg får bli ett snabbt inlägg. Om hur vuxenpoäng är betungande...

Idag har jag:

Pratat med försäkringskassan. 3 vuxenpoäng.


Köpt ett cykellås. 1 vuxenpoäng.

Plockat fram en stor whiteboardtavla att ha i köket, med allas scheman på. 2 vuxenpoäng (och minus 2 inredningspoäng!)

Skrivit dagisschema. 8 vuxenpoäng.

Skrivit "DINO" i massvis med små kläder. 2 vuxenpoäng.

...Även i sockarna. Som jag sa att jag aldrig skulle göra... 2 vuxenpoäng till.

Köpt 8 liter mjölk, för andra gången inom en vecka. 1 vuxenpoäng.

Jag tror jag stannar där, och konstaterar att idag - har jag nog fått någon slags "LEVEL UP" i vuxenlivet. Jag kan inte fatta att jag ska med min lilla son, till hans förskola imorgon. Att han blivit så stor.

(Men sedan finner jag mig funderandes över vilka byxor som kan dölja min iphone, så att inte fröknarna skäller på mig. Det måste vara minus på vuxenpoängen för det...)

Inga kommentarer: