fredag, februari 11, 2011

Äntligen har jag bildbevis, på den välbevarade hemligheten mellan mig och min Svärmor.

Dino kan ställa sig själv. Men, det är bara för mig och hans farmor som han valt att visa det. Förra onsdagen, för att vara mer exakt. Sedan har han ställt sig en massa gånger, men aldrig så länge att jag hunnit visa någon eller fota det.

Tills imorse.


Nu har jag hunnit göra både och. Först hann jag skrika åt David, och sedan dra fram kameran! (Det där är förresten hans nya sparkdräkt. Vart så glad, för Åhlens kallar det för "lekdräkt". Det låter så mysigt. Tror ni jag har nådigt med ångest över att han kan ha den nu? Det är storlek 86/92...)
Nu tänker jag ta en bloggsemester över helgen. Men oroa er inte. Jag sparar alla eventuella, dråpliga situationer i minnet, och skriver om dom på måndag. Då tar jag även upp listan igen, från dag 16 kanske? Men tills dess ska vi ha fredagsmys, lördagsmys och söndagsmys. Jag ska längta efter att äta godis. Äta godis. Och ångra att jag åt så mycket godis. Det ska trås fika i Renbergs, och sedan spinnas som tur är. Vi ska torka bort allt snor - once and for all, och kurera oss. Gnälla över att det inte finns något att se på tv. Och se film.
Precis vad vi gör varje helg med andra ord. Trevlig Helg på er alla!

2 kommentarer:

Magda sa...

Så duktig han är!!!Vilken tur det finns sparkdräkter när det börjar bli större! Har sån ångest nu när vi börjat använda strl 74!!!

Elin sa...

Men lilla hjärtat!! Vad fort det går!! Sist jag träffa han så hade han lärt sig masa! Tänkte komma hem till påsk, men då går han väl redan! Faster får ångest å önskar hon var närmare och fick uppleva allt! Puss lille Dino !