måndag, februari 28, 2011

Skyndar mig, och kastar upp ett inlägg. Bara för att säga, vi lever eller något.


För det gör vi verkligen. Och vi har haft en godisfylld, supermysig helg. Vet ni vad jag älskar mest på helgen? Lördagssubban i soffan, framför tv:n. Och nu pratar jag ju inte om mig, utan om min älskade Subway! (Men det hade kunnat vara jag)
Jag kom till en djup insikt i lördags, när jag var på Bodycombat. Dino har vaknat tidigare, och tidigare. Vilket inte gör så mycket - om jag hade vett att lägga mig. Dessutom är tiden med honom...intensiv? På sistonde somnar jag med boken i ansiktet på kvällen. Och jag är aldrig utvilad när jag vaknar på morgonen. Jag har aldrig aptit, och jag känner mig aldrig hungrig. Och på något konstigt vis går tröttheten före den icke-existerande hungern, vilket gör att det enda jag suktar efter är sådant som ger snabb energi. (Och några klunkar Cola light till frukost är väl inte att sträva efter) Det kan gå alldeles för länge innan jag äter något, eller så kan jag äta alldeles för mycket en annan gång. Och äta fel.
Det duger inte längre. Jag vill må så där bra igen, och att kroppen ska må sådär bra. Så. Jag avbokade träningen igår och idag, och kanske även på onsdag. Jag måste komma tillbaka till grunden, för träningen ger inget just nu. Jag känner mig bara orkeslös. Men senast lördag är det business as usual igen. Och tills dess ska jag klura ut dom andra pusselbitarna, och ta en massa promenader i det vackra vädret.

Inga kommentarer: