torsdag, februari 17, 2011

Okej! Här är mitt dilemma, säg nu hur jag ska göra - så att jag slipper bestämma själv.

Imorgon så är det ju klinikfesten (om ni tycker att jag tjatar om det, så är det för...att jag faktiskt gör det. Tjatar alltså). Det ska kläs upp sig. Det ska intas alkoholhaltiga drycker. Och ni kanske inte tycker att det här är en big deal. Men sedan sommaren 2009 har jag luktat på en bacardi, och smuttat i mig 1,5 glas champagne (givetvis var ju luktandet när jag var gravid, och smuttandet efter jag hade ammat klart. Det är ju inte varje dag ens svärmor fyller jämt) Ja. Här är dilemmat.

Halva jag vill fara på festen. Dricka måttligt, och sluta dricka klockan 21.00. Så att jag är körbar på morgonen (09.00), och kan fara på träningspasset jag bokat in. Bara för att det är så himla kul.

Den andra halvan vill hänga på låset för att ta sig in, redan lullig. Sedan hänga på låset så att dom inte ska kunna stänga. Fara hem. Sova länge, och sedan ligga kvar i sängen länge. Utan någon som försöker peta mig i munnen. I ögat. Och sedan försöker smita upp, och vill att man ska jaga honom. (Ni förstår väl att jag menar David. Nä.) Sedan slappa i soffan ett tag. Äta frukost. Hämta mannen i lugn och ro, och även hämta en pizza samtidigt.

Nya jag vill verkligen spendera den barnfria dagen på Friskvårds. Medan mitt gamla jag tycker att jag faktiskt har ett bodycombat pass inbokat till onsdagen, och vem vet när nästa fest blir! Bara för en dag liksom.

Så. Hjälp. Vad ska jag göra.

4 kommentarer:

Frida sa...

Jag hade partat som om det inte fanns nån morgondag! Fast då är ju jag lika hurtig som en påse nötter ungefär! Mja, svårt sånt där nu när man har en liten knatte att tänka på också. Men jag röstar på party, party. All in liksom=D

Greger sa...

Du vet att "gamla jags" fyllepartande inte alltid är så kul som du minns (eller inte minns), va? Drick och parta så mycket du känner för när du är där, om du sen kommer hem dyngrak eller lullig är ett senare problem. Jag brukade iofs alltid träna bort baksmällan back in the day, när man var ung och vacker (nåja, 1 av 2 iaf)

Sarah sa...

Klart att du ska slå klackarna i taket och skaka loss rejält för en kväll Sara! Ditt nya jag kommer fortfarande vara kvar när du vaknar upp på lördag och lite senare tar nya tag inför nästa träningspass :) Kör hårt säger jag!! Och ha superskoj!

Elin sa...

Jga har svaren på alla dina frågor... Du SKA gå på festen, Dino SKA sova hos farfars! För att... du förtjänar att gör något där du själv är i fokus = fest. Dino mår bra av att sova borta /farmor och farfar blir överlyckliga över att ha Dino över natt = farfars + Sara + David + Dino (för han lär bli bortskämd) = blir nöjda = alla glada!!!. Såååå enkelt.. du ska gå på festen!! You go girl!!