söndag, februari 06, 2011

Fasen. Så svårt det är med dessa dagar och inlägg.

Dag 13 och 14 är det idag. Jag ska ta itu med det senare. Det var ett svårt val att inte blogga igår (eller så inte) i ena sidan av rummet: tända ljus, en stor cola light, David i 3-d glasögon, och mitt älskade lördagsgodis. Och i andra sidan av rummet: laptopen.

Jag drogs till tv-sidan, och satt och tittade på när David spelade Batman tills ögonen började falla ihop. Inte ens då gick jag till datorn - nä då gick jag till sängen istället.

Dino. Ja, han ska få ett helt eget inlägg senare idag. Men, jag kan säga så mycket som att han är förkyld och snorig.

Jag ska även ta itu med den där listan. Det är flera som börjat göra den nu, och jag känner mig lite skamsen. Dom är så ärliga och utelämnar inte mycket (inte vad jag vet, dom kan ju ha getter inlåsta i ett skåp som dom tar fram och klär ut - for all I know). Men. Jag känner mig inte helt ärlig i min lista. Jag känner mig som att jag fortfarande skriver den jag vill vara - och inte den jag är, och framför allt har varit. Ska jag börja från dag 13 och vara helt ärlig? Inte för att jag ljugit, men utelämnat - sådant jag inte vill kännas vid. Mycket att fundera över. Kommer det att solka ner denna glada och positiva blogg? Eller kommer det kanske vara förklaringen till varför jag är en positiv person idag?

1 kommentar:

Ida sa...

Men du är ju du. Du behöver inte skriva mer än vad du känner, du vet ju att (om du menar mig) så är jag alltid för ärlig. Inte heller bra.

KRAM! saknar dig