måndag, februari 28, 2011

Uppdatering om dagis. Och om impulsiva beslut.

Nu är den inskickad, dagis-ansökan. Bara sådär. Jag funderade lite. Och lät mig förföras av olika dagis beskrivning. Sedan hade jag en lång högläsning för David, från alla dagis-hemsidor jag övervägt. Vi fastnade båda för samma, även om det nog var lite tradigt för honom att lyssna på verksamhetsplaner, och veckoplaneringar. Så. Nu är det bara att hålla tummarna att vi får vårat förstahandsval. Eller andra. Eller tredje. Eller sjunde. Eller ett dagis i Bureå.


Dessutom ska jag försöka förtränga att det där dagiset som låter lite som himmelriket på deras hemsida, inte bara ligger mitt bland all trafik...utan även vid älven. Blir flytväst varje dag.


Och jag vet att det egentligen inte heter dagis. Men ni måste förstå. Jag är 24 år. I min värld är man liten och går på dagis. Man blir typ sex och går på förskola. Jag försöker säga och skriva förskola, men varenda gång får jag en ålderskris och börjar hyperventilera.
Jag?
Som är så ung?
Skulle jag ha en son som går på förskola?
Nä. Han går på dagis.
Nu tänker jag ta en tidig kväll. Om...3 (!) minuter tänker jag och Harry Hole krypa till sängs. Har ni läst dom böckerna än? Det borde ni fortfarande.

Inga kommentarer: