tisdag, februari 15, 2011

GAH! Det enda irritationsmomentet i mitt liv.

En ledtråd. Det har tre bokstäver, och ser alltid till att man får en tid när minst vill ha det. Precis...


Idag var det äntligen dags igen. Vi hade en tid där, klockan 11.
10.22 skickar jag ett sms till Jenny. Ser samtidigt att ingen ringt, och att jag har lite batteri.
10.43 ringer det i Davids mobil. Min är då död, och har varit det i okänd tid - men tidigast att den dog 10.23. Fakta. Det är våran BVC-sköterska som ringer, först frågar hon om jag tänkt komma idag. Well of course. Sedan säger hon att hon har försökt ringa mig, eftersom dom har fått en massa avbokningar, och hade velat att jag kom 10.30 istället (framförhållning. Hallå?). Jag säger att vi håller just på att klä på oss, och kan komma om någon minut. Då undrar hon istället om jag kan komma 13.30.
Så. Bilen är ute ur garaget, och står på tomgång på uppfarten. Det är -25 ute, och den har väl just blivit varm. Dino är timad och sitter dessutom påklädd i hallen. Så nja. Jag förklarar det vänligt för henne, och undrar om det inte ändå går bra att komma den tiden jag har?
Jaha ja. Ja, ja. Jamen, kom då, svarar hon surt.
Öh...jaha. Tack så mycket. Att jag får komma på min tid.
13 minuter får vi vara därinne. Sedan skyndar hon sig att avsluta, och tiomånaderskontrollen som jag trodde skulle vara seriös? Den bestod i att han fick försöka plocka upp ett gem från golvet. That´s it. (Men hon frågade i alla fall inte om jag ammade fortfarande.)
Men alltså. Väga och mäta kan ju jag göra hemma, det känns lite ovärt det där.

2 kommentarer:

emma sa...

Visst är ni i Bureå också? Är iaf SÅ less på dom där.. Ständigt tider som ska ändras, sen ska man alltid vänta typ 1 timme när man kommer dit. Och sist hade hon blandat ihop Mejas journal med någon annans så i hennes stod det bland annat att hon hade två syskon, deras personnr osv. Känns ju verkligen som att dom har koll...

Unknown sa...

Du får börja köra över henne lite. Jag brukar boka om tiden om den inte passar. Är den mitt i sov eller annat så bokar jag om. Hon ska inte få förstöra hela dagen för en.