onsdag, februari 23, 2011

Ibland är jag världens sämsta bloggerska. Jag vet det, och är den första att säga det, så behöver ingen annan göra det.

Blondinbella skulle aldrig skippa skriva ett inlägg, till föremån för en tupplur. En lång tupplur tillsammans med världens snyggaste tio-månaders-kille, som är alldeles varm och go - och somnar på ett kick när man kramar honom riktigt hårt.

Psycho-Zyto skulle aldrig skippa bloggandet för att istället spela en rafflande omgång hand-fot-boll i köket.
(Ingen av dom skulle heller gå till Konsum i mjukisbyxor. Och det har jag gjort två gånger...idag...)

Men vad kan jag säga, det är det som gör dem till professionella bloggare - och mig till...mig?
Så idag har vi tagit världens gosigaste tupplur. Lagat till en megasats med köttsoppa. Dino har varit hos farmor och farfar, och jag har tränat. Ganska skönt upplägg om jag får säga det själv.
Men då åter till denna rafflande sport, hand-fot-boll som Dino egenhändigt uppfunnit. Jag har studerat honom nu, och tror mig veta reglerna. Tungan ska hänga ute. Man är...en(?) spelare. Man får använda fötter, händer, rumpa, huvud eller i princip vilken kroppsdel som helst för att förflytta bollen. Pluspoäng om man tar upp den ibland och tuggar på den. Extra pluspoäng om man dessutom håller den i munnen samtidigt som man springer omkring. Mål gör man i Kias matskål. Fast efter man har gjort mål måste man tydligen skynda sig att ta upp bollen och kasta iväg skålen. Anledningen till, det mesta av det här, är okänt...



1 kommentar:

Elin sa...

alltså Kias överbett är inte litet!!