fredag, februari 04, 2011

Dagens middagstips!

Jag är ett fan av snabb och lättlagad mat. Därför vart jag så glad, när jag fick en prenumeration av mina svärföräldrar i julklapp - då kunde man välja tidning - och jag valde Laga Lätt. En tidning där ingen måltid tar längre tid än 30 minuter (om man är utbildad kock) och inte innehåller mer än 550 kalorier (och knappt ens det).







Dinkelwraps med kyckling och grönsaker i Hoisinsås

Till 6 wraps:
2 dl grovt dinkelmjöl
2 dl vetemjöl
2 tsk salt
2 ägg
2 dl lättöl
2 dl vatten
1 msk olivolja

Fyllning:
2 kycklingfileér
1/2 gurka
2 morötter
1 purjolök
2 msk + 1/2 dl hoisinsås
olivolja
salt och svartpeppar







Blanda allt till wrapsen, stek sedan i en torr het stekpanna. Som plättar. Strimla och stek kycklingen. Strimla morötter, purjo och gurka. Blanda i morötter och purjo när kycklingen är genomstekt, och låt fräsa med i 2 minuter. Ta från plattan och blanda i gurkan - gegga sedan i 2 msk hoisinsås. Bre även en msk hoisinsås på wrapsen innan du lägger på fyllningen.




Mums filibabba liksom.

Inga kommentarer: