fredag, januari 11, 2013

Alla har sitt pris

Så vad är ert? Hur mycket ska jag måsta punga ut för att vi kan kalla denna torsdag för lördag? Och lördag för torsdag? Jag jobbar nämligen i helgen, så jag och David passade på att ha en myskväll. Lite "lördagsgodis" och film, nya Spiderman-filmen för att vara exakt. Jag och Dino har varit på språng sedan någon gång före lunch, och vi kom hem vid 20.00. Det vart en del gäspningar i soffan!

Det är märkligt hur snabbt kroppen reagerar på det som är bra för en, det har ätits duktigt med godis här hemma under julen. Och nu - det smakar inte ens särskilt gott.

Eftersom det är....lördag (work with me) så passade det ju ypperligt att träffa en arbetskamrat som är duktig på att baka. Jag och Dino har fikat, satt fint i kistan. Förresten, värsta typiska Dino-historien: Dino hade fått en skumtomte och sprang omkring med den i soffan. Lite sprallig, men även sockerhög, så ramlade han ner vid slutet. Slog bakhuvudet och lite blodvite uppstod. Han var så ledsen, jag kollade att han inte gjort sig väldans illa och bar ut honom till hallen. Han grät och hulkade samtidigt som han sa "Mamma"...men fick inte fram något mer... När krokodiltårarna tagit slut så tittade han på mig och sa" Mamma! Tappa godis". Och mycket riktigt, där bredvid soffan - låg hans kära skumtomte.

Det är min Dino det :)




Inga kommentarer: