torsdag, januari 17, 2013

På den bästaste av bästa dagar.

Onsdagar. På mina mest bestämda och peppande dagar, så rycker det fortfarande i fingrarna när jag står vid kassan på Coop i Skellefteå. Hur fan ska då någon som har gett upp, som inte bryr sig - någon som vandrat så långt på en väg att ETT till steg varken gör till eller från...hur ska den personen kunna stå emot? Det är så utstuderat att jag fattar inte att det är lagligt? Alla pengar som satsas på folkhälsa, och sedan är det okej att placera stora lådor med godis längs med kön.

Jag handlar alltid på Ica Maxi och självscannar alltid - så jag vet inte om det beror på att jag nästan aldrig står i kö. Jag vet inte om Coop är värre än Ica, fast jag tror det. Men jag vart fan chockad! Sedan började jag fundera över hur världen skulle se ut om godiset placerades på ett annat ställe, så man faktiskt måste göra ett aktivt val för att gå dit. Hur skulle folkhälsan påverkas?

Blir någon annan påverkad av detta?

Hur kan vi tillåta det?




Inga kommentarer: