tisdag, januari 08, 2013

Om ni inte tror att jag går igenom kval som alla andra

För att förtydliga en sak; jag älskar älskar älskar ÄLSKAR träning. Kost? Nja... Det är mer ett nödvändigt ont. Så när jag säger att jag förstår hur det känns att vara sådär vansinnigt sugen på godis en tisdagskväll, det är Hollywoodfruar på TV:n och 3:an har börjat sända från Piteå. Och man vill ha något gott till... Då är ju det därför att jag själv stått och suktat, tittat längtansfullt efter en godispåse på Konsum. Och när jag säger att det går ändå, man överlever utan och det behöver inte ens kännas krasst. Så beror ju det på att jag vände på klacken, handlade det jag skulle och hade en toppenkväll utan godis. Denna historia är baserad på verkliga händelser. Och kommer man över hindret en gång, så blir det lättare!

Denna tisdag vart för övrigt toppen! Hann mycket plugg och tisdagsträningen vart ett källarpass. Körde först bröst och rygg som ett superset, och sedan även axlar och biceps på samma vis. Härligt och tidseffektivt!

Avslutade kvällen med att titta på "Svenska Rivieran" från Pite Havsbad - kul med ett ställe som man känner igen. Självklart såg jag även Hollywoodfruarna efteråt, och bara lite snabbt - handen upp ni som skulle köpa juicen som Gunilla Persson aaaaaalltid dricker. Jag tror jag hoppar det.

Nä. Nu är det gonatt. Dino ramlade just ur sängen, och fann sig själv sittande på golvet alldeles yrvaken. När den krisen är avvärjd är det dags att sova, onsdag imorgon! Natti natti :)

(Kvällens goda vart en fluff med vaniljprotein, jordgubbar och kakao)




2 kommentarer:

Zandra sa...

Jag förstår verkligen dig! Jag älskar som du vet också träning! Kosten är som sagt ett nödvändigt ont (fast någonting som jag mår väldigt bra av att hålla), självklart är jag också sugen på allt det där andra... men hur bra känns det inte när man faktiskt kan låta bli och faktiskt överlever? Jag gör precis som du, köper man inte hem har man heller ingenting att äta av. Har jag väl gjort misstaget att köpa hem någonting "utifall att", så äter jag det antagligen för att jag är för svag för att motstå.
Bästa känslan är verkligen att må bra, det överväger det där söta som man kanske var sugen på ifrån början!

Sara sa...

Det är ju faktiskt sant, i slutändan så avgör det ju! Skönt att höra att man inte är ensam, men jag kan inte fatta att träningen ska vara så himla mycket roligare!!!