torsdag, januari 31, 2013

Luft

Ganska frisk Ica Maxi-luft fick jag mig idag. Jag packade med en tapper Dino och begav mig upp till Solbacken. Undvek alla speglar för att jag kände att jag rockade uteliggarstilen. Den och "måste få mig en fix"-stilen (och lite stämmer ju det, jag behöver träna!). Men även "jag har stulit ett stackars sjukt barn"-stilen. Det är alltså inte läge att lägga ned tränings och mamma-bloggandet för att starta modeblogg. Just saying.

Vi var båda liksom trötta och hängiga. Om det var någons dag, så var det inte våran dag. Och jag trodde Dino började krya på sig lite, men ikväll 39,7 heta grader igen. Förbannade feber och förbannade förkylning. Om mammahjärtat svidit tidigare i veckan, så har det lite panik nu. Nästa natt är ju inte jag hemma, då jobbar jag. Hur ska jag kunna känna pannan genom telefonen? Jag vet inte jag.

Har i alla fall avbokat morgondagens träning, vilket är synd - för det gick så himla bra förra veckan. Jag hoppas hinna träna lite i källaren. Lite försiktigt, för lika mycket som jag rockar uteliggarstilen så rockar jag en förkylning. Dessutom ska morgondagen vara en studiedag - en studiedag för den ständigt sjuka blivande hälsocoachen.

Nä. Usch och fy. Jag tänker att det kunde varit värre, jag kunde ha lagt ut tusenlappar på the Nike blast som är i helgen. Eller, och detta är väl mer troligt, 100 kronor på biljetter till Mora Träsk som gigar i Folkparken på söndag. Inga pengar i sjön här inte!

Gonatt!


Inga kommentarer: