tisdag, januari 29, 2013

Saker man kan vara utan.

"Jag känner mig pigg, stark och frisk!" Vad var det för spån som sa det på söndagkväll? Jo jag. Jag känner mig inte pigg stark och frisk, och det var inte alls en förkylning som smög sig på igår. Däremot har jag spenderat en ansenlig tid antingen på toan, eller bredvid toan eller som en torr fläck i soffan. Vinterkräksjuka in da house! Ballt not.

Min önskelista just nu:
En trocadero. Jag har underbara minnen utav en trocadero när jag senast var magsjuk.
En powerade. Den där fräsiga blå.
Cooooola, vi kan kalla det magsjuke-klausulen i det nyttiga livet.
En isglass.

Det allra värsta är att vara törstig. Sådär sjukt törstig att man liksom inte kan hejda sig när man för ett glas dryck till läpparna. En pytteliten klunk tänker man, fast man slurpar girigt i sig hela glaset. Utan självbehärskning!

Jag ska skicka David till Konsum senare, tur jag har honom :)

2 kommentarer:

enbitavlivet sa...

Men fyyy vad jobbigt!! :( Jag lider med dig Sara! Krya på dig/er! Kramar

Sara sa...

Tack snälla Sarah, krya på dig du med! Läste något om en förkylning...inte okej, inte okej! Kram tillbaka!