torsdag, januari 31, 2013

Det ljuva småbarnslivet

Dino piggnade på sig inatt, någonstans där vid klockan fyra stod han vid min säng som en osalig ande och bad om "dikka". Pratglad var han också. Och eftersom jag längtat efter att prata med honom var jag också pratglad. Men när ens 2,5 åring till son, sitter i sängen - pigg som en mört, och man säger "nu måste du sova för att imorgon ska vi till affären". Då finns det flera bra alternativ på vad man bör säga härnäst. Och till er därute som planerar att skriva en självhjälpsbok för föräldrar kan jag meddela att "du kan få köpa en bulle" INTE ÄR ETT AV DEM.

29 minuter senare kommer samma 2,5 åring stå vid din sängkant och fråga om "fäären" och bulle. Och det spelar ingen roll hur välment det var eller hur många gånger du förklarar att affären inte har öppet klockan halv fem på morgonen.

Så idag blir det en bulle. Och kanske en Celcius för mamman. Vi återupptar det supernyttiga livet när alla är friska och krya. Jag är dessutom lite besviken över att det inte höll mig mer frisk, tre veckor sedan senaste förkylningen och nu magsjuka och dessutom en förkylning i efterslängen.

Immunförsvar? Det här är till dig!


2 kommentarer:

Petra sa...

Tråkigt att du är så mycket krasslig :(
Hoppas bara att du är pigg v 7, så att vi kan träffas på skolan!

Piggelinkramar

Sara sa...

Tack snälla Petra, och så roligt att höra ifrån dig! :) Hoppas allt är bra med dig! Självklart ska denna förkylning vara puts väck lagom till nästa skolträff, jag längtar!

Kram tillbaka!