lördag, april 24, 2010

Godmorgon världen! Kl. är 09.24.

Inatt har vi haft en underbar natt. Lillen har i och för sig vaknat ganska många gånger för att äta, och den har väl kanske inte blivit så lång som en underbar natt var i vanliga fall. Men nu gäller inte sådant längre. För en av matningarna vaknade jag upp till världens gladaste och piggaste kille! Han log och plirade med ögonen. Och vi hade en mycket intressant konversation, mest jag. Men jag vill gärna tro att han bidrar. Sedan åt han lite. Och jag försökte somna om. Men, han var pigg. Så varje gång jag öppnade ögonen med tio sekunders mellanrum hade han närmat sig och hade nya miner. Till slut var han in my face. På ett gulligt vis. Och där somnade han.

Jag har förresten lärt mig att aldrig chansa med småbarn. Igår morse, i lite småstress över att vi skulle tillbaka på barnläkarbesök. Bestämde jag mig för att byta blöja på soffan. Det slutade med att jag parerade med mina händer så allt pink som kom sprutande i alla fall skulle hamna i soffan. Det vart lite tvätt. Så. Chansa aldrig.

Over and out.

1 kommentar:

Ida sa...

Så fin :) och han passar så fint i Hugos gitarrbody, minns du när vi köpte den? Inte trodde vi då att Doffe skulle ha den på sig drygt ett år senare:) Kärlek! Och sen där med kissieriet.. ni får nog accepta att erat lilla kid kanske vill kissa utanför blöja. Det är nästan bättre än det Hugo gjorde.. så fort man tog på honom en torr blöja så kissade han, men ni vet ju vad som väntas när blöjan ska av :D Älskar er!