måndag, april 12, 2010

Reflektioner. Kl. är 20.55.


Efter att idag ha rännt runt lite på stan, har jag noterat vissa saker. Höggravid som jag kanske är. Men. Jag insisterar alltid på att lämna in bilen, eftersom det nog inte är en myt att dom är sjysstare mot tjejer. Det kan slinka med en lampa eller något, extra. Får väl utnyttja det lilla man kan. Men. Nu är det nästan så att folk blir rädda när jag kliver in. Som att vilken sekund som helst ska jag slänga mig ner på golvet för att föda. Till exempel killen på bilverkstan...

Han: Ja. Hrmm.. Så du är gravid du...?
Jag: Jo..? En aning?
Han: Mycket gravid.
Jag: Ja, det var väl som egentligen dags i lördags. Men den låter dröja på sig.
Han: Och du vågar vara ute och gå??!? säger han, mycket förvånat.

Sedan knuffar dom ut en ur affären. För jag tror att leken går ut på att den närmast preggot, måste förlösa det. Och om man befinner sig på parkeringen istället för inne i butiken, är man någon annans ansvar. Kvinnor däremot. Dom pratar gärna lite längre istället! Ja. Det var väl inte så viktigt egentligen. Men, genom att skriva detta här - som egentligen är totalt hjärndött. Har jag skjutit på en massa andra tråkiga grejjer.


Over and out.

Inga kommentarer: