lördag, april 10, 2010

Dagen D. Kl. är 22.28.

Och jag är ledsen för den dåliga uppdateringen. Förstod av mobilen att en del satt kaffet i halsen och börjat fundera om det var något på G. Men det var inget sådant i alla fall. Dolph är fortfarande i magen. Vi har dock hunnit med, inte bara ett, utan TVÅ kalas. Ett för Hugo, och ett för svärfar. Det första var lajbans, och det andra bjöd på mumsig mat. Och jag glömde kameran till båda. Smart. Fast sedan stal jag en bild av Ida. Man få ju inte vara dum (hoppas det är OK?!)


Har däremot börjat känna av lite mer sammandragningar ikväll. Förut kunde jag aldrig känna dom, utan funderade mest över varför magen lekte kanonkula. Nu känner jag dom, fast dom gör inte ont. Men ett litet framsteg i alla fall. Känns som att lugnet nu kan lägga sig, vilket kanske kan få igång något? You never know. Eftersom allt nu är avklarat, alla kalas genomförda och alla förberedelser klara - ska jag unna mig en svankmassage av David ikväll. Man får ju absolut inte avnjuta svankmassage, eftersom det kan starta förlossningen. Men nu spelar det ju som ingen roll längre. Get on with it.

Förresten Carin, Micke och barnmorskan. Om nu inte ett mirakel skulle ske. Och min förlossningsberättelse skulle starta med orden "jag hade en snabb förlossning, från det att vi kom in tog det cirka 2,5 minuter...". Så verkar det inte bättre än att ni förlooooooorat. Tyvärr. Bättre lycka nästa gång.

Nu ska vi se skräckfilm och äta mumsigt godis. Hoppas alla har en trevlig lördagkväll.



Over and out.

2 kommentarer:

Maria K sa...

Hold on Dolph!! Den 14:e kl 22,30 kan du börja leva om lite, kicka lite vatten och leva om. Sen kan du ju komma ut där innan morgonsidan så jag kan få kika på dej när jag ska till barnmorskan på förmiddagen!
Vattentät plan!!! :)

Unknown sa...

Man får alltid använda sina systrars saker, så länge man berättar det efteråt :-)

Tänk så olika det är. Har känt sammandragningarna sen vecka 20 (ungefär) under alla graviditeter. Tack och lov är de väldigt snälla fram till slutet (läs nu). Nu blir det några som man får fokusera på varje dag. Då man inte kan göra mer än att andas. Personligen tycker jag inte att min kropp borde behöva så mycket träning. Jag tycker inte den borde vara otränad på just det här :-)

Håller tummarna för att det snart är dags för dej nu. Dags för att sniffa bebis :-)