onsdag, april 14, 2010

Kvinnor kan! Kl. är 22.24.


Även i 41 veckan. Har ikväll tagit en skön, ändå rätt så lång promenad. Nu skulle den stackars killen på bilverkstan förmodligen stammat fram ett "men vågar duuuu det?" samtidigt som han lät som Långben. Och svaret är ja. Det vågar jag. Enda skillnaden från tidigare, är att jag numera tar med mig mobilen, och i alla andra veckor har jag bara tänkt att jag BORDE ha med den. Däremot passar jag mig för att gå nära vattendrag, särskilt havet. Är lite skraj att greenpeace-aktivister ska komma i horder och försöka knuffa ner mig. Men annars så går det bra.

Jag har även tagit en underbar, lång dusch. Rakat benen, helt själv. Det är mitt allra största "kan själv". Aldrig David skulle få hjälpa mig. Och sedan lagt en ansiktsmask, krypit upp i ett hörn i soffan. I sunkiga kläder och bara myst.

Nu ska jag nanna. Och hoppas att avkomman beslutar sig för börja sin långa resa ut inatt. Det är dags för barnmorskan imorgon, och vore ju skönt om det kunde bli lite action innan dess. Då slipper jag ju en extra bilresa upp till stan. Ekonomiskt! (läs: snålt och lat)
Over and out.

1 kommentar:

Unknown sa...

Säg åt barnmorskan att skrämma ut bebisen nu :-)