torsdag, april 08, 2010

Men se där. Kl. 15.47.

När man tror att dagen inte har mer att erbjuda, så kommer jag ju på att jag har en parkeringsböter som ska betalas. Tycker inte att det är orättvist att jag fick den. Jag stod inte på en parkeringsplats. Jag tycker lite att gravida ska positivt särbehandlas. Men det tycker tydligen inte Carpark. Dock har det blivit en liten vana på sistonde. Att lämna bilen lite hipp som happ. Utanför jobbat. Utanför HM. På handikapptoan inne på CK. (Okej. Det sista var en lögn, men det hade blivit nästa ställe...) Så på ett sätt har den redan betalat sig. Dessutom var det underbart soligt väder den dagen jag fick den, så jag kunde knappt brytt mig mindre.
Det som stör mig lite är följande. För 350 kr vill jag ha en sådan där stor, handskriven, inplastad parkeringsbot. Jag fick något gult, som såg ut som att det kommit ur en maskin. Och som sedan hängde och dinglade som en tunntarm i min vindrutetorkare. Det är bara fel. Ge mig den inplastade, fina, snälla.
Over and out.

Inga kommentarer: