torsdag, april 22, 2010

Home, sweet home. Kl. är 18.10.


Vi har haft en bra första natt hemma, Lillen somnade vid 01 och sov sedan till 5. Då ville han ha ett skrovmål, och sedan vaknade jag före honom. Vid 8.30. (Det stoppar ju oss inte från att ta en liten tupplur förstås.) Det är verkligen inget skämt att man blir trött av att amma. Att det är något hormon som frigörs, det är ju som att någon flygit över en i helikopter. Och skjutit en bedövningspil i ändan.

Idag har vi varit ute premiärturen med vagnen. Skönt att komma ut och gå, och roligt att känna sig så mycket lättare. En annan grejj som är roligt är att köra bil. På slutet var det nog mest tur att jag inte rammade någon, kunde typ inte styra då. Och att sova på rygg förstås. Det är så underbart. (Särskilt när man har en liten en som sover ovanpå...) Ja. Fast det roligaste är ju förstås guldklimpen...


Jag ska skriva ut om (dröm)förlossningen. Ska bara berätta den för min kära syster först...hon ville inte läsa den på bloggen. Hon ville höra den. Men. I alla fall. Den är glad, och den är positiv. Ungefär som hela graviditeten varit. Om inte något börjar kärva snart kommer någon att starta "kan.någon.snälla.mörda.den.där.Sara.nu" sidan.
David läste förresten det på BB. Om förlossningsdepression. Att 50 procent av alla kvinnor får det på tredje dagen. Jag svarade "men då är det ju hälften av alla kvinnor som INTE får det!" glatt. Och han konstaterade att jag nog inte skulle få det. Har inte känt mig särskilt nere idag heller. Bara glad och upprymd.

Over and out.

5 kommentarer:

Maria K sa...

Vilken sötnos! Skönt att höra att ni mår bra och allt gick bra!
Håll i er, världens häftigaste resa har just börjat!! :)

Anonym sa...

söt:) ser verkligen fram emot förlossningsläsning:):):) och mer bilder!!:):):)

Kul att allt gått så bra och skönt med en promenad:) själv har jag varit tok sjuk:( dom tror de är en infektion i livmodern men idag mår jag hyfsat och har varit ute och gått en lill sväng i alla fall!:)

Kram Frida ( www.shooooo.blogg.se)

Unknown sa...

Det är minsann lite svårt att köra bil. Särskilt när nån tycker att man ska flytta på revbenen medans.

Ida sa...

Vilka underbara bilder. Jag blir tåris igen :) och jag är jätteglad att du hade en bra förlossning, jag försöker inte få ur dig att det var jobbigt, jag vill bara veta!! :) sen längtar jag efter att se sötnosen lite mer vaken, som på andra bilden.. vilken fin mamma och son :)

Ida sa...

Förresten så har du redan vunnit i bästa mamma-kriget oss emellan.. den där bilden säger allt, det känns som det fattas nånting i mig för jag har inga gulliga puss-bilder från bb :)