måndag, april 26, 2010

Idag har vi mysdag. Kl. är 11.50.


Och småbarnslivet är över förväntan. Igår hade vi först trevligt besök av Syster och Pappa. Sedan tog vi en tripp till stan. David handlade några hyllplan och sedan intog vi Ica Maxi. Och vi handlade blommor och testade solglasögon, hur länge som helst. Och skrattade. Vi skrattade en massa. Sedan for vi hem och såg wipeout och åt godis. Och det var bara en toppendag. (Och Ida, det är helt lugnt. Jag handlade massa choklad. Mums.)

Men idag ska vi ha en riktig mysdag. Först ska vi få besök nu. Då ska vi förmodligen bete oss civiliserat. Men efter. Då slänger vi av oss finpaltorna och drar på oss myskläderna. Äter grillat till middag och godis till mellanmål. Och vi lämnar inte soffan på hela dagen.

Och såhär såg lillen ut när jag berättade om dagen...


Och jag kan inte fatta att jag för en vecka sedan åt min första lunch som mamma. Att du redan är en vecka gammal, lille vän.

Over and out.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Har det redan gått en vecka? Oj, vad fort tiden går. Hoppas veckorna går lika fort ett tag nu :-)

Nu har jag till slut bakat två rulltårtor. Det blir nog nån till också, men med annan fyllning. Kanske nån choklad. För choklad det är gott :-) Och man måste ju liksom sympatiäta med alla som ska ha fika och då kan det ju gärna få vara gott.

Ida sa...

Grattis på 1veckas dagen fina lilla du! Och mysiga bilder :) Tack för igår, och vet du vad? Kommer sakna våra tisdagsmiddagar, känns som jag blev bortskämd att träffa dig, men jag tycker vi återinför det när bebis är liiite större - då kommer vi varje tisdag! :) Jag fick ju följa magen vecka för vecka såå