tisdag, april 13, 2010

Lite störande. Kl. är 12.39.

Läser ibland Katrin Zytomierskas blogg, just eftersom att hon är gravid. Och jag med. Och det är trevligt att läsa vad andra gravida skriver. Men, jag kan tycka att det är synd att hon ska ha den där stora bloggen, till vilken nytta.

Igår till exempel tog Katrin ett bad, med skum och grejjer. Vilket var så fruktansvärt jobbigt. Samma tid så dratta jag nerför trappan, eftersom vi har vedpannan i källaren. Ingen eldning, inget varmvatten. Inget varmvatten = jävligt oskön dusch. Samtidigt som jag passade våran defekta tvättmaskin. Vilket betyder typ tio gånger upp och ner för trappan. Men Katrin tog ett bad. Jag lämnade bilen på service, tvättade den (självklart i en automattvätt) och handlade. Men Katrin tog ett bad. Sedan tog jag ju även en promenad. Men Katrin tog ett bad. Tycker att det är så tråkigt att detta ska sätta standarden för gravida. Eftersom hon syns och hörs. Unga som läser vad hon skriver, kommer att tro att det kan inte vara fantastiskt att vara gravid. Att man ÄR höggravid i vecka 15. Att det är lika bra att skita i allt under tiden man är gravid, och sedan ta ett suspekt bantarpiller efteråt. Eller kanske en fettsugning. (Och man kan använda magmusklerna även fast man är gravid. Det var så jag tog mig upp ur sängen imorse, i vecka 41...)

Det behöver minsann inte vara så. Och jag tycker inte att det är "jävlaranamma" i Katrin för att hon tog sig upp ur badet. Då känner jag gravida som det är (och har varit) JÄVLARANAMMA i. Och jag önskar att alla läste deras bloggar istället. Bara så ni vet. (Jag vet förresten pensionärer på min gata som det är mer krut i än i fröken Zytomierska)

OBS. Detta är inget gnäll. Jag är så ofantligt nöjd och tillfreds med mitt liv, och vill aldrig ha det på något annat sätt. Bara så ni vet det med. Nu ska jag ut i solen, och njuta av mitt fulländade liv.

Over and out.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tack, för att du skriver så härligt Sara! Jag tycker att man alltid blir gladare av att läsa din blogg. Det tror jag nog inte om, hon där som jag inte kan stava till,'s blogg. När får ni den nya maskinen? Du behöver den ju snart till alla, hmm, kissiga babykläder.

Unknown sa...

Hoppas du får snart i alla fall. Datumet spelar ju inte så stor roll, men tant Agneta vill se hur en sån där liten bebis ser ut för det har hon redan glömt :-)

Här är det aktion i magen varje dag. Tack och lov slipper jag onda sammandragningar så länge jag inte gör alltför mycket. Fast det är ju så mycket att göra och så lite tid. Det är ju nu när solen kommer fram som man får nån slags energi att göra nåt.

Ida sa...

Men Zytos blogg är ju.. vad ska man kalla det? Provocerande, minst sagt. Hon har ju flännat hela graviditeten, det är ju hennes grej, vilket kommer bli ganska old för hennes unge kommer ju snart och då kommer hon inte kunna flänna längre för då smälter hennes polska hjärta ner i en pöl.

Och jag är hemma idag, bussen vi skulle tagit.. den var visst inte handikappanpassad (hugos vagn gick inte in) så vi blev hemma idag. Men du är välkommen anytime! Och jag vill så gärna träffa dig innan bebben kommer, satt och beklagade mig för pappa igår.. att jag är rädd du ska växa upp och växa ifrån mig, just när vi vuxit ikapp! KRAM

Unknown sa...

Småsystrar kan aldrig växa ikapp storasystrar ;-)