lördag, februari 18, 2012

Agneta inflikade en bra sak...

...på kommentaren några inlägg ner - man behöver ju faktiskt inte ta sig iväg till ett gym! Sant, och jag har skrivit om det tidigare i ett inlägg HÄR. Träning behöver inte vara att ta sig iväg till ett gym - träning är det man gör när man väl kommer dit, men lika gärna kan göra precis varsomhelst! När jag smyger ner till källaren och lyfter en hantel 3x15 gånger över huvudet är det träning - fast det tar tre minuter. När jag började hade jag mina ben (till promenader), en träningsdvd, teven och två stycken hantlar som vägde 3 kg - det var också träning. Har man inte råd att handla en träningsdvd (och jag kan tänka mig att det inte är så lätt att finna tid för en promenad med 3 barn), eller tid att hålla på en timme har Biggest Looser-Jillian en "träningsdvd" på youtube utan att det kostar en krona. 27 minuter och 56 sekunder tar den, och den är bättre än många man kan köpa! (Testar man, finns det även en level 2 & level 3 senare, bara att söka på Youtube)




Kanske hoppa upp ur fotöljen när det blir reklam och göra några lätta, snabba övningar - hipps vipps har man fått ihop några minuter. Investera i en hantel (typ 69 kronor på Rusta) och lyft den lite upp och ner i reklampausen. Och minsta lilla man kan skrapa ihop är bättre än inget. Det är fortfarande träning.


Jag trodde alltid att träning skulle kosta mig tid, men numera ser jag det som en investering för framtiden. Att jag förhoppningsvis vinner tid på det (eller i alla fall förbättrar oddsen att leva riktigt himla länge) och får mer tid med Dino, och Dinos barn - och ut det allra mesta av livet. Det är den största vinsten.

Inga kommentarer: