torsdag, februari 09, 2012

Oss friskvårdsnördar emellan.

Men för guds skull! 8 armhävningar är ju jättebra, jag kunde göra 5 från början. Sedan låg jag på golvet i fosterställning och grinade. FEM! Alla startar vi någonstans ifrån, och hade vi startat samtidigt hade du just gjort mer än 50% mer armhävningar än mig. Bara så du vet.

Ni minns armhävningsutmaningen va? Ni har fortfarande chansen att haka på.

Jag bestämde mig för att ta inledande testet som uppvärmning till den korta kvällsträningen. Med min nyfunna kärlek Bruce i öronen, gjorde jag 30 stycken innan tekniken vart riktigt usel. Jag kollade inte sidan först, och hamnade således i grupp 4: 30-49 armhävningar. Chansen finns fortfarande att hoppa på, jag tänker att vi kör på måndag. Oh så kul! Jag längtar redan!

Jag fortsatte med att köra 4x15 bicepscurl, och varva det med magövningar. Man får ta alla chanser man får, eller hur?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hakar på! Måndag kör vi mot 100 armhävningar på rad :-)

Sara sa...

JAAAA! Så roligt Agneta :) Om 7 veckor från måndag så kommer jag över till dig och så gör vi dom tillsammans! :)