torsdag, februari 02, 2012

Kroppen är fantastisk!

(nu kommer det att följa ett litet eldtal)

Jag tycker kroppen är fantastisk. Jag vet att jag aldrig kommer att vinna Idol, fastän jag sjunger jättebra när jag kör bil. Tycker jag. Dino brukar gråta ibland. Anyways.) Jag har även börjat lista ut att jag förmodligen aldrig kommer att få en magisterexamen i kärnfysik, eller bli läkare eller få 2.0 på högskoleprovet.

Därför är kroppen fantastisk. När jag ser någon som är vansinnigt vältränad, eller tittar på gladiatorerna en lördagkväll, så ser jag inte något ouppnåeligt. Jag ser ingenting som inte jag skulle kunna vara, om jag bara la ner tiden, kraften och hade tålamodet. Det skulle kunna vara vem som helst av oss.

Vi har alla olika förutsättningar - uppförsbacken är inte lika brant för alla. Investerar vi bara blod, svett och tårar kan det bli vi. Och det är inte lätt för någon. Förstår du? Det skulle kunna vara DU. För genetiskt är det inget som skiljer åt oss (så känner jag inte när jag ser en nobelpristagare) från dom. Vi kan gå hur långt vi vill, just med kroppen.

Kroppen. Vilka möjligheter.



2 kommentarer:

enbitavlivet sa...

Åh, det är så sant som det var sagt/skrivet! Kroppen ÄR fantastisk! Likaså hjärnan, när man kommer till den insikten! När man känner att ens tankar, det man vill, önskar, drömmer om är synkat med det man gör och att det fungerar - VILKA MÖJLIGHETER! Och vilken inneboende styrka man har! ALLA borde få uppleva det!

För övrigt så har jag idag en sån där dag som du hade i söndags tror jag det var - i valet och kvalet om jag ska träna, nyser och nånting är på G i kroppen men det bryter inte ut, är fortfarande helt tom på energi i kroppen och trött om dagarna, trots massa, massa sömn :p Men det blir combat idag, hoppas på att tippa över det åt rätt håll! :)

Det är ALLTID roligt att läsa din blogg Sara, men den här träningstouchen, AWESOME! ^^

Sara sa...

Vänta bara tills vi kommer till länktipsen! Då vet jag vem jag ska länka till ;)