söndag, februari 05, 2012

Träna hemma.


När Dino var tre månader gammal började jag träna hemma. Jag gick promenader (runt 5 km om dagen) och skaffade en träningsdvd. Jag gick ner dom första kilona på det viset, och testade för första gången någonsin (tror jag) att svettas så att det rinner nedför ansiktet och bränner i ögonen. Alltmedan Dino låg i sin babysitter och skrattade. Så, jag har en förkärlek för hemmaträning. Och för en småbarnsmorsa är det räddningen för att få in passen man vill ha och behöver.

Men.

Det kräver mycket (och nu talar jag bara av egen erfarenhet, vissa kanske tycker att det är bättre/smidigare/mindre ångestladdat att träna i hemmets lugna vrå) disciplin att faktiskt ta ut sitt yttersta, och jag vet många som göra det jättebra (applåd till er, verkligen!) men jag vet även att jag nog ger mig lite tidigare, lyfter lite lättare and so on. Det jag tycker är allra viktigast i sammanhanget är att man faktiskt gör något, spelar roll vart man håller till - hemma, borta, gymmet, Leos lekland eller CK. Bara man får upp pulsen lite.

Hejja alla er som tränar hemma, och borta!




Den allra första DVD:n jag använde hemma. Bra allsidig träning, som fick svetten att rinna i ögonen. Hela kroppen fick sig en genomkörare. Rekommenderas!

Inga kommentarer: