söndag, februari 12, 2012

Jag hatar söndagmorgon.

Lördagar är lördagsmys, gladiatorerna och godis. Söndagar betyder att det är en hel vecka kvar till nästa lördag. Man stiger upp med ett jävulskt sötsug eftersom man ätit mängder med godis innan - och så ska man ställa om sig. Och alltmedan det fortfarande står en stoooor godispåse på diskbänken, och lockar en så förföriskt att man bara vill springa dit och mula ner ansiktet i den.

Någon som känner igen sig? Anyone?

Vet ni vad som hjälper mot sötsug? Protein! Man blir dessutom mätt av det länge, och igår handlade jag faktiskt inte bara onyttiga saker - utan fyllde även på vårat kesellalager. Och nu har jag gjort mig en slags hemmagjord yoghurt till frukost.

1 burk lättkesella
1 del lättmjölk
1/2 dl proteinpulver med chokladsmak
Frysta hallon

Mixa!

Totalt innehåller den här 50 gram protein! Alldeles för mycket att äta på en gång, så hälften blir nu och hälften blir ett mellanmål efter lunch. Skiva ner en banan också vettja.

Nämen hörreni. Nu ska jag äta upp det här så den fördömda godispåsen slutar busvissla på mig.

Inga kommentarer: