söndag, februari 05, 2012

Vatten.


En av de allra största hälsovinsterna för mig, kom när jag började dricka vatten. Innan drack jag ett glas dryck, sammanlagt varje dag. Och i princip aldrig vatten. Jag var aldrig törstig, och är det fortfarande inte - men nu hinkar jag i mig två tillbringare om dagen. Hela kroppen fick en helt annan känsla av välmående, håret kändes friskare och hyn blev klarare. Lite av sötsuget fick jag även bukt med, eftersom jag har svårt att skilja på vad som är sötsug och vad som är annat. ALLT blir sötsug. Törst, hunger, trötthet och när man känner sig lite nere. Numera ser jag till att dricka mina 8 vattenglas, och håller på så sätt även igång förbränningen i kroppen.

(Och du? För dig som faktiskt vill gå ner i vikt, ett glas vatten "kostar" kroppen ca 10-20 kalorier. Drick ett glas det första du gör på morgonen så kickstartar du igång förbränningen, fortsätt dricka under dagen och du håller förbränningen uppe.)

Inga kommentarer: